nejbližší akce
Recovered
  • rec 3

Recenze CD:REC Volume II

LAST MINUTE – Rec Vol. 2
vlastní náklad / 31:59

Pražská skupina Last Minute zvolila ve zdejších zeměpisných šířkách zcela nezvyklý vydavatelský postup. Dřív, než dojde k případné realizaci dalšího alba, rozhodla se své nové věci natáčet průběžně a vydávat v podobě ´krátkometrážních´ neřadových CD-R. A tak nedávno vyrukovala s letos již druhým EP, přinášejícím opět čtyři aktuálně vzniklé písně plus nějaké bonusy. Současná čtveřice Marek Šimůnek – zpěv, kytara (ex-Index Y), Jiří Egrt – kytara (ex-Egypt, Jolly Joker & The Plastic Beatles Of The Universe, Fourth Face), Tomáš Sadiv – baskytara a Milan Sedlmajer – bicí prostřednictvím disku Rec Vol. 2 přichází s dosud patrně nejmodernějším, respektive nejprogresivnějším soundem v historii Last Minute. Šimůnek byl už od úplných začátků téhle party zvukový hledač v tom nejlepším slova smyslu – a dnešní hudební tvář Last Minute, toť tvář opravdu originálního nu-metalu. Ovšem tuto škatulku zaprvé berte trošku s rezervou (originální věci se vzpírají tomu být zcela jednoduše zařazeny) a zadruhé: u kolika tuzemských nu-metalových part můžete operovat s pojmy jako svébytnost, skutečně vlastní přístup atd.? Kdo došel k většímu číslu než, řekněme, čtyři nebo pět, nezdravě české scéně fandí a jaksi se nepohybuje v realitě. Last Minute dokážou znít vskutku proklatě tvrdě (Hypersvět, Štvanice), ale i jejich nové písně v sobě nesou typicky šimůnkovské melodické linky. V rámci možností relativně bohatou chuťovou škálu muziky Last Minute zde dotváří poklidná, náladotvorná kompozice Dilema. A tak nejslabším článkem jinak velmi pevného řetězu je už tradičně kapelníkův nepříliš výrazný vokál – ačkoliv i na něj už jsem si za ta léta zvykl. Jako návdavek se na EP objevují ukázky ze všech starších nosičů Last Minute, konkrétně kazety Psí pohled (1998) a alb !So Jump (1999) a Bezmozek versus realita (2003). Každý počin je připomenut jednou skladbou, přičemž nechybí ani úchvatná Aria s hostující sopranistkou Martou Filovou.

Petr Korál (rockshock)
21.11.2006
Rockshock Recenze CD:REC Volume II